Baker McKenzie legal rådgivare till Embracer Group i samband med listbytet till Nasdaq Stockholm

Nasdaq Stockholms bolagskommitté har, med förbehåll för sedvanliga villkor, godkänt Embracer Groups ansökan om upptagande till handel av bolagets B-aktier på Nasdaq Stockholm där förstadag för handel är planerad till den 22 december 2022.

Embracer Group är en global koncern med kreativa, entreprenörsledda verksamheter inom PC, konsol-, mobil och brädspel samt andra relaterade medier. Koncernen har en omfattande spelportfölj med över 850 ägda eller kontrollerade varumärken. Bolaget har huvudkontor i Karlstad och global närvaro genom de tolv operativa koncernerna: THQ Nordic, PLAION, Coffee Stain, Amplifier Game Invest, Saber Interactive, DECA Games, Gearbox Entertainment, Easybrain, Asmodee, Dark Horse, Freemode och Crystal Dynamics – Eidos Montréal. Koncernen har 132 interna studios och engagerar över 15 700 medarbetare i fler än 40 länder.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Embracer Group med ett stort globalt team av jurister vid 22 kontor i fyra världsdelar. Core team i Stockholm utgjordes av kapitalmarkandsjuristerna Joakim Falkner, Stefan Balazs, Johanna Flink, Per Blom, Olof Larsson, Sophie Gidlund och Oscar Bang.

Joakim Falkner, advokat, partner, solicitor, head of Capital Markets - Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
Tfn: 08-566 177 80
E-post:
joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral sedan 2020 (egen granskning)www.bakermckenzie.com