Baker McKenzie legal rådgivare till Embracer Group vid flera förvärv

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Embracer Group med dotterbolag vid fem av de åtta förvärven som Embracer Group offentliggjorde den 13 augusti 2020; förvärven av 4A Games, New World Interactive, DECA Games, Palindrome Interactive och Rare Earth Games.

Embracer Group är moderbolag till företag som utvecklar och förlägger PC- och konsolspel för den globala spelmarknaden. Embracer Groups B-aktier är noterade på Nasdaq First North Growth Market.

Baker McKenzies huvudsakliga team utgjordes av Anna Orlander, Joakim Falkner, Ian Gulam, Erik Holmgren och Maja Uppgren från Stockholmskontoret. Teamet samarbetade med kollegor vid firmans kontor i andra berörda länder.

Anna Orlander, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: anna.orlander@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com