Baker McKenzie legal rådgivare till Erik Penser Bank vid försäljning till Carnegie

Erik Penser Bank avyttrar bland annat verksamhetsområdena Wealth Management och Corporate Finance till Carnegie. Vederlaget för genomfört förvärv utgörs av aktier i Carnegie. Förvärvet är villkorat av sedvanliga myndighetsgodkännanden.

Erik Penser Bank är grundat 1994 av Erik Penser och erbjuder en omfattande portfölj av finansiella tjänster. Erik Penser Banks kvarvarande verksamhet fortsätter under ledning av Fredrik Sträng. Carnegie är en av Nordens ledande finansiella rådgivare och kapitalförvaltare.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Erik Penser Bank vid försäljningen med team bestående bland annat av Carl Svernlöv, Katja Persson, Sofie Sternberg och Albin Stålberg från M&A, Peder Oxhammar och Alexandra Glad från IP, Xandra Ståhlberg, Axel Eriksson och Samuel Hertsberg Asander från konkurrensrätt, samt Linnea Back och Martin Andersen från skatt.

Carl Svernlöv, partner, Baker McKenzie
Tfn: 08 566 177 07
E-post:
carl.svernlov@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com