Baker McKenzie legal rådgivare till Flowserve vid försäljning av NAF till Andritz

Flowserve har avyttrat sin svenska verksamhet, NAF AB, till Andritz.

Texas-baserade Flowserve tillverkar och servar flytande rörelsekontrolllösningar för världens tuffaste, mest kritiska applikationer. NAF AB konstruerar, designar och bygger Flowserves NAF-styrventilportfölj vid sin anläggningen i Linköping. Andritz är en internationell teknikkoncern som erbjuder en bred portfölj av innovativa anläggningar, utrustning, system, tjänster och digitala lösningar för ett brett spektrum av industrier och slutmarknader. Slutförandet av transaktionen är villkorat av relevanta myndighetsgodkännanden.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Flowserve med ett team bestående bland annat av Carl Svernlöv, Sofie Sternberg och Melinda Roos.

Carl Svernlöv, partner, Baker McKenzie
Tfn: 08 566 177 07
E-post: carl.svernlov@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com