• Baker McKenzie/

Baker McKenzie legal rådgivare till NIP Group i samband med bolagets notering på Nasdaq Global Market i New York

Den 26 juli 2024 inleddes handeln med NIP Groups amerikanska depåbevis på Nasdaq Global Market i New York. Priset per depåbevis i erbjudandet var USD 9.00, motsvarande ett marknadsvärde på bolaget om cirka USD 505 miljoner.

NIP Group är ett ledande e-sportföretag med det globalt mest expansiva fotavtrycket tack vare sin verksamhet i Asien, Europa och Sydamerika. NIP Group grundades baserat på en passion för e-sport och en tro på att e-sport kan skapa samma typer av historiska och legendariska upplevelser och minnen som traditionell sport har gjort under det senaste århundradet. NIP Group driver två varumärken inom e-sport: Ninjas in Pyjamas och eStar Gaming.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till NIP Group Inc. avseende svensk rätt med ett team bestående av Joakim Falkner, Stefan Balazs, Per Blom, Sophie Gidlund, Mats Rooth och Camilla Franklin i Stockholm samt Adam Farlow i London.

Joakim Falkner, advokat, partner, solicitor, Head of Capital Markets - Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
Tfn: 08-566 177 80
E-post:
joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com