Baker McKenzie legal rådgivare till Orbit One i samband med försäljning till HANZA

HANZA AB (publ) har tecknat avtal om att förvärva Orbit One AB för en preliminär köpeskilling om 367 MSEK, samt en eventuell tilläggsköpeskilling om maximalt 91 MSEK.

Orbit One är ett svenskt bolag som erbjuder kontraktstillverkning av elektronik och elektromekanik. Bolaget hade en nettoomsättning om cirka 1,2 miljard SEK för räkenskapsåret 2022 och har totalt cirka 620 anställda. Orbit One bedriver verksamhet vid två produktionsanläggningar i Sverige och en i Polen.

HANZA är ett globalt kunskaps- och tillverkningsföretag som moderniserar och effektiviserar tillverkningsindustrin genom rådgivning om leverantörskedjor och med egna fabriker. Företaget grundades 2008 och hade en nettoomsättning uppgående till över 3,5 miljarder SEK för räkenskapsåret 2022. HANZA har sex tillverkningskluster: Sverige, Finland, Tyskland, Baltikum, Centraleuropa och Kina.

Pareto Securities agerade finansiell rådgivare till HANZA och Avanza Bank agerade finansiell rådgivare till Orbit One.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till säljarna av Orbit One med ett team bestående av Stefan Balazs, John Gustafson och Olof Larsson.

Stefan Balazs, Partner, Baker McKenzie
Tfn: +46 72 854 75 09
E-post: stefan.balazs@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com