Baker McKenzie legal rådgivare till Pareto Securities vid Adventure Box riktade nyemission av aktier

Adventure Box Technology AB (publ) har genomfört en riktad nyemission av aktier genom ett accelererat bookbuilding-förfarande, genomfört av Pareto Securities. Härigenom tillförs Adventure Box cirka 60 miljoner kronor före transaktionskostnader.

Adventure Box är ett teknologiföretag inom dataspelsbranschen baserat i Stockholm. Bolaget erbjuder "Adventure Box", en online-plattform där användare kan skapa, dela och spela 3D-spel.

Emissionslikviden avses att användas till att finansiera och vidare accelerera tillväxten av bolagets spelplattform. Därtill avses emissionslikviden användas till övrig produkt- och marknadsutveckling, vars syften är att påskynda kommersialiseringen av Adventure Box produkter.

Pareto Securities agerade Sole Manager och Bookrunner. Baker McKenzie Advokatbyrå var legal rådgivare till Pareto Securities i samband med den riktade nyemissionen. Baker McKenzies team bestod av Joakim Falkner, Ian Gulam och Johanna Flink.

Joakim Falkner, advokat, partner, solicitor, head of Capital Markets - Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
E-post: joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com