Baker McKenzie legal rådgivare till Sulzer i samband med förvärvet av Nordic Water

Baker McKenzie är legal rådgivare till Sulzer AG, global ledare inom pumpning, omrörning, luftning och service och som är noterat på Zürich-börsen, i samband med dess förvärv av Nordic Water, en ledande tillhandahållare av lösningar inom bl.a. filtrering och sedimentation av vatten- och avloppsrening, för ett transaktionsvärde om 1,2 miljarder kronor.

Nordic Water, vars huvudkontor ligger i Göteborg, har ca. 200 anställda samt 13 kontor och serviceenheter i sex länder. Affären är föremål för sedvanliga villkor och förväntas slutföras under första kvartalet 2021.

Baker McKenzies huvudsakliga team utgjordes av Costin Mihailescu, Alex Ydstie och Nicolina Hultgren Farsani.

Costin Mihailescu, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: costin.mihailescu@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com.