Baker McKenzie legal rådgivare till the LIVEKINDLY co. vid förvärvet av Oumph!

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till the LIVEKINDLY co. vid förvärvet av svenska Oumph!, som tillverkar växtbaserade köttalternativ.

Det prisbelönta varumärket Oumph! producerar ett brett sortiment av växtbaserade livsmedelsprodukter, inklusive sojabaserade hamburgare, strips, filéer och pulled meat. Oumph! kommer att bli en del av the LIVEKINDLY co.s kollektiv av välkända och nya varumärken inom växtbaserade produkter såsom The Fry Family Food Co. i Sydafrika och LikeMeat i Tyskland.

Baker McKenzies huvudsakliga team utgjordes av Anna Orlander och Erik Holmgren från firmans Stockholmskontor och Thomas Gilles med team från firmans kontor i Frankfurt.

Anna Orlander, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: anna.orlander@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com