Baker McKenzie legal rådgivare till Uniwater vid förvärv av Biowater Technology

Uniwater har förvärvat det norska bolaget Biowater Technology.

Biowater Technology är ett ingenjörs- och byggföretag som designar och utvecklar biologiska lösningar för vattenrening. Företaget, som grundades 2007, leds av VD Ilya Mario Savva och har 45 anställda.

Uniwater, en plattformsinvestering till Nalka, är en av Nordens ledande koncerner inom vatteninfrastruktur. Uniwater erbjuder helhetslösningar för vatten och avlopp till den nordiska marknaden och koncernen har 500 anställda och en omsättning på 1,9 miljarder kronor. Uniwater bedriver verksamhet inom affärsområdena Treatment, Flow, Products and Solutions.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Uniwater med ett huvudsakligt team som utgjordes av Costin Mihailescu, Daniel Högström, Adrian Sundberg och Alva Laestadius.

Costin Mihailescu, advokat och partner, Baker McKenzie
Telefon: 08-566 177 51

E-post: costin.mihailescu@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 500 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och vår verksamhet har sedan 2020 uppnått nettonollutsläpp av växthusgaser. www.bakermckenzie.com