Baker McKenzie legal rådgivare vid Embellence Groups börsnotering

Den 24 mars 2021 inleddes handeln med Embellence Group ABs aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market. Intresset för noteringen har varit stort bland såväl svenska och internationella institutionella investerare som allmänheten i Sverige. Priset per aktie i erbjudandet var 42 kronor, motsvarande ett marknadsvärde på bolaget om cirka 900 miljoner kronor.

Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Företagets varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Perswall, Pappelina och Boråstapeter.

Handelsbanken Capital Markets agerade Sole Global Coordinator och Bookrunner. Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Handelsbanken Capital Markets med ett kapitalmarknads-team i Stockholm bestående av Joakim Falkner, Stefan Balazs och Marlene Wiklund, med assistans från kollegor vid Baker McKenzies kontor i Storbritannien och Italien.

Joakim Falkner, Advokat/Partner, solicitor, Head of Capital Markets - Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
Tfn: 08-566 177 80
E-post:
joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com