Baker McKenzie rådgivare när Nilar tar in 327 miljoner kronor i en private placement

Nilar, en internationell marknadsledare inom elektriska energilagringssystem, tar in 327 miljoner kronor inför en planerad börsnotering. Ledande investerare är Första AP-fonden och AFA Försäkringar. Kapitalet ska huvudsakligen användas för att intensifiera marknadsbearbetning samt öka produktionskapaciteten.

ABG Sundal Collier agerar Sole Global Coordinator och Swedbank i samarbete med Kepler Chevreux agerar Bookrunner i transaktionen. Baker McKenzie är legal rådgivare. Baker McKenzies team består huvudsakligen av Carl Svernlöv, Joakim Falkner, Ian Gulam, Per Blom och Carl Isaksson.

Carl Svernlöv, partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 07, carl.svernlov@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 200 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljoledningssystem. www.bakermckenzie.com