Baker McKenzie rådgivare till Carnegie och DNB Markets i samband med börsnoteringen av BioArctic

BioArctic är ett svenskt forskningsbaserat biofarmabolag med fokus på sjukdomsmodifierande behandlingar samt på tillförlitliga biomarkörer och diagnostik för neurodegenerativa sjukdomar, såsom Alzheimers sjukdom och Parkinsons sjukdom. Företaget utvecklar även en potentiell behandling för komplett ryggmärgsskada.

I dag inleddes handeln av BioArctics B-aktier på Nasdaq Stockholm. Teckningskursen var 24 kronor per aktie, vilket motsvarar ett börsvärde på cirka 2,1 miljarder kronor.

Carnegie var Global Coordinator och Joint Bookrunner. DNB Markets var Joint Bookrunner. Baker McKenzie var legal rådgivare till Global Coordinator och Joint Bookrunners avseende både svensk och amerikansk rätt. Från Baker McKenzies Stockholmskontor deltog huvudsakligen Joakim Falkner, Henric Roth och Johanna Flink och från Londonkontoret deltog Adam Farlow, Roger James och Charles Farnsworth.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com