Baker McKenzie rådgivare till Zenith och Visa i samband med investering i FinTech-bolag

Investmentbolaget Zenith Group med fonden Zenith Growth investerar i Minna Technologies. Förutom Zenith går även kortföretaget Visa och tidigare investeraren Swedbank in med kapital i en finansieringsrunda om 60 miljoner kronor.

Minna Technologies är en svensk FinTech-startup som hanterar abonnemang och erbjuder en plattform som hjälper banker runt om i Europa att förbättra användarupplevelsen i internetbanken.

Baker McKenzie är legal rådgivare till Zenith Group och till Visa Inc. i samband med investeringen. Baker McKenzies team består av Anna Orlander, John Gustafson och Alex Ydstie.

Anna Orlander, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 19, anna.orlander@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadschef, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 22, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 200 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com