LeoVegas förvärvar italienska Winga.it

Baker McKenzie biträder mobilspelbolaget LeoVegas i förvärvet av den italienska speloperatören winga.it för en kontant köpeskilling om 6,1 miljoner euro.

Affären som är LeoVegas första företagsförvärv, möjliggör en snabb expansion i Italien. Säljare av Winga är PAF, Ålands Penningautomatförening.

Baker McKenzies team i Stockholm består i huvudsak av ansvarig delägare Anders Fast tillsammans med biträdande juristen Martin Folke samt kollegor vid Baker McKenzies kontor i Italien.

Jenny Bildsten
Business Development & Marketing Manager
jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com