Träningscentret Balance with Axa öppnar i februari 2006

Report this content

I februari 2006 slår portarna upp till det nya träningscentret Balance with Axa. Balance with Axa är ett tränings- och hälsokoncept som är utvecklat av Daniel Westling, grundare och ägare av träningsanläggningen Master Training, i samarbete med Axa. Axa fungerar som strategisk samarbetspartner vilket bland annat innebär att kostrådgivning och ett målgruppsanpassat produktkoncept kommer att finnas tillgängligt på träningscentren.

Balance with Axa är ett koncept för välbefinnande som utgår från individens behov och sätter balansen mellan träning, kost och hälsa i fokus. Exempelvis kommer det på varje träningsanläggning att finnas ett kostcenter där kunderna kan få kostrådgivning från dietister och näringsexperter. Den första anläggningen öppnar på Lästmakargatan 10 i Stockholm i februari 2006. – På Balance with Axa kommer individen och de personliga behoven att stå i fokus. I tillägg till att ge våra kunder personligt utformad träning av högsta klass erbjuder vi även kostrådgivning och målgruppsanpassade livsmedel. Idag kräver kunderna vägledning och konsultation kring alla aspekter av sin träning och kosthållning. Med detta i åtanke identifierade vi en öppning i träningsbranschen för ett heltäckande tränings- och hälsokoncept som Balance with Axa, säger Daniel Westling, vd på Balance with AXA. Produkterna inom ramen för konceptet är utvecklade utifrån Axas nutritionskunskaper och mångåriga erfarenhet som kostrådgivare åt svenska elitidrottare. Genom Balance with Axa blir denna expertkunskap nu även tillgänglig för allmänheten. Det målgruppsanpassade produktkonceptet består av färskt bröd, pasta, müsli, gröt, mellanmål och färdigrätter, alla med låg socker-, fett- och salthalt. – Balance idéer låg helt i linje med våra egna tankar och det som var avgörande för att vi gick in det här samarbetet var att vi kunde vara med att utforma konceptet. Vi har under flera års tid arbetat strategiskt med svensk idrott och har nått ut till aktiva människor genom AXA Sports Club. Genom detta samarbete får vi möjlighet att nå ut till fler konsumenter direkt i målgruppen. På träningscentret får vi även tillfälle att testa nya koncept för våra traditionella kunder, säger Håkan Lundstedt, vd på Cerealia Foods & Bread. Vid frågor vänligen kontakta: Frida Lindström, Försäljnings- och informationschef, Balance with Axa, tel: 0701-492350, e-mail: frida@balancestureplan.se Annika Jungbeck, Affärsutvecklingschef, Cerealia Foods and Bread, tel: 0709-278076, e-mail: annika.jungbeck@cerealia.se