Årsredovisning för 2018 tillgänglig idag

Balco Group AB:s årsredovisning för 2018 finns tillgänglig på svenska på företagets hemsida under följande länk www.balcogroup.se/sv/rapporter-och-presentationer

En traditionell PDF-fil biläggs även i detta pressmeddelande. Den engelska versionen publiceras på bolagets hemsida den 8 maj 2019.

Datum för finansiell information 2019:
Delårsrapport januari-mars                 21 maj, 2019
Årsstämma 2019                                 21 maj, 2019
Delårsrapport januari-juni                   27 augusti, 2019
Delårsrapport januari-september       14 november, 2019
Årsbokslut januari-december              20 februari, 2020

Cecilia Lannebo, IR-ansvarig, 072-220 82 77, cecilia.lannebo@balco.se

Denna information är sådan information som Balco Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom IR-chefens försorg, för offentliggörande den 12 april 2019 kl. 08:00 CET.

Balco är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkonglösningar av hög kvalitet. Bolagets kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en decentraliserad och effektiv försäljningsprocess, hela sin värdekedja – från produktion till leverans. Företaget, som grundades i Växjö 1987 och har över 400 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2018 uppgick till 1 058 MSEK. Balco är noterat på Nasdaq Stockholm.