Balco förstärker koncernledningen

För att skapa en stark plattform för vidare organisk tillväxt samt möjliggöra förvärv så förstärker nu Balco koncernledningen.

Camilla Ekdahl blir VD för Balco AB i Växjö och COO för koncernen med ansvar för all operations, produktion och inköp inom koncernen.

Camilla Ekdahl, som är 52 år, kommer närmast från Pelly Group AB där hon var koncernens COO. Camilla Ekdahl har en gedigen kunskap och erfarenhet från ledande roller från ett flertal bolag inom tillverkningsindustrin. Camilla tillträder sin tjänst som VD för Balco AB och COO för Balco Group den 1 oktober och kommer även att ingå i koncernledningen.

Bolagets nuvarande COO Johan Fälth blir Marknadschef för koncernen och har även ansvaret för försäljningen på våra tillväxtmarknader.

Denna förstärkning frigör ledningskapacitet för att hantera vidare tillväxt.

Balcos koncernledning från 1:a Oktober:

Kenneth Lundahl                               Koncernchef och VD

Michael Grindborn                             CFO, IR-chef och IT-chef

Camilla Ekdahl                                  VD Balco AB och COO

Johan Fälth                                       Export- och Marknadsdirektör

Jesper Magnusson                           HR-chef

Roger Andersson                              Försäljningschef Sverige och Norge

Kenneth Lundahl, vd och koncernchef, 070-630 20 57

Michael Grindborn, CFO och IR-chef, 070-670 18 48

Balco är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkonglösningar av hög kvalitet. Bolagets kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en decentraliserad och effektiv försäljningsprocess, hela sin värdekedja – från produktion till leverans. Företaget, som grundades i Växjö 1987 och har över 400 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2018 uppgick till 1 058 MSEK. Balco är noterat på Nasdaq Stockholm.