Balco Group får totalentreprenadprojekt i Borås

HSB Brf Ekarängen i Borås har tecknat ett avtal med Balco AB som totalentreprenör för ett omfattande balkongprojekt med ett ordervärde på cirka 60 MSEK. Affären omfattar nya inglasade balkonger och uteplatser, med byggstart planerad till våren 2025. Projektet innebär en långsiktig satsning på modernisering och trivsel för boende i föreningen.

Balco visar återigen att vi har ett bra erbjudande till marknaden med att kunna ta större totalentreprenadprojekt. Förutom balkonger inkluderar projektet med Brf Ekarängen även vissa fasadarbeten, dränering och uppgradering av grönytor.

Läs mer om Balco AB på www.balco.se.

Balco AB är ett bolag inom Balco Group.

Camilla Ekdahl, VD och koncernchef
camilla.ekdahl@balco.se

Balco Group är marknadsledande inom balkongbranschen där vi utvecklar, tillverkar, säljer och ansvarar för installation av egentillverkade öppna och inglasade balkongsystem. Koncernens kundanpassade produkter bidrar till ökad livskvalitet, trygghet och till en värdeökning för de boende i flerbostadshus, dessutom genererar Balco Groups standardiserade inglasningar sänkt energiförbrukning. Företaget, som grundades i Växjö 1987 och har cirka 650 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2023 uppgick till 1 215 MSEK. Balco är noterat på Nasdaq Stockholm.