Balco har slutfört förvärvet av TBO-Haglinds

Balco Group AB offentliggjorde den 15 november 2018 förvärvet av samtliga aktier i TBO-Haglinds AB. Förvärvet har nu genomförts och köpeskillingen uppgår till 120 MSEK, varav 20 MSEK utgör en rörlig tilläggsköpskilling som baseras på bolagets framtida utveckling och utfaller under 2021.

TBO-Haglinds AB är en av de etablerade aktörerna på den svenska renoveringsmarknaden för balkongentreprenader och genom förvärvet stärker Balco sitt produkt- och kunderbjudande till att täcka hela marknadens behov inom renoveringssegmentet.

TBO-Haglinds omsätter cirka 130 MSEK med ett förväntat resultat på 15 MSEK.

För mer information avseende förvärvet hänvisas till pressmeddelande den 15 november 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kenneth Lundahl, Verkställande direktör, 070-630 20 57
Fredrik Hall, CFO, 070-392 77 30
Cecilia Lannebo, IR-ansvarig, 072-220 82 77, cecilia.lannebo@balco.se

Balco är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkonglösningar av hög kvalitet. Bolagets kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en decentraliserad och effektiv försäljningsprocess, hela sin värdekedja – från produktion till leverans. Företaget, som grundades i Växjö 1987 och har över 300 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2017 uppgick till 989 MSEK. Balco är noterat på Nasdaq Stockholm.