Baltex rekryterar Supply Chain Manager från Life Logistics

Baltex anställer Per Åberg som ny Supply Chain Manager. Han kommer närmast från rollen som Controller och ställföreträdande VD på Life Logistics. Per får ett övergripande ansvar för logistik, inköp samt analys- och verksamhetsuppföljning på Baltex.

Pers huvudsakliga ansvar blir att utveckla och optimera logistik och inköpsfunktionen till att fullt ut motsvara de krav som ställs av marknaden idag. Han kommer även vara delaktig i företagets kvalitetsarbete.

"Vi hälsar Per varmt välkommen och vi är mycket glada över rekryteringen. Med Pers omfattande erfarenhet inom logistik och inköp blir han en stor tillgång för oss i arbetet med att utveckla och effektivisera vår varuförsörjning. Här har kraven ökat rejält den senaste tiden och vi tar nu ett avgörande steg för att säkerställa att vi uppfyller dessa krav", säger Baltex VD Tomas Färnlöf.

Tillsättningen av en Supply Chain Manager betyder även att Lasse Gustafsson får en renodlad roll som enbart omfattar arbetet som Försäljningschef / KAM.

"Även detta är ett område där tempot ökat betydligt och där vi nu skapat möjligheter att växla upp. Lasse har en gedigen kunskap och erfarenhet av sälj och att implementera olika affärslösningar. Med hans unika inblick i marknadens möjligheter kommer vi att höja kvaliteten i kundmötet och genom det utveckla samarbetet med våra kunder", avslutar Tomas Färnlöf.

BALTEX ÄR INNE I EN EXPANSIV FAS och med dessa offensiva förändringar har det skapats möjligheter för fortsatt tillväxt. Den skandinaviska egenvårdsmarknaden befinner sig i ett spännande skede och genom att tillsätta ytterligare resurser blir företaget en än mer intressant affärspartner som erbjuder en portfölj av efterfrågade kvalitetsprodukter inom egenvård.

För mer information vänligen kontakta:

Tomas Färnlöf, VD Baltex Natural AB, tel 070-491 76 86 alt tomas@baltex.se

Baltex AB är ett egenvårdsföretag som marknadsför och säljer licensierade produkter och egna varumärken. Bolaget bildades 1990 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken såsom LactiPlus, LactiStress, LactiTravel, Hårkontroll, Frukt&Fibrer, MethodDraine DETOX, Silicol, Perozin och ellen. www.baltex.se.

Citat

Vi hälsar Per varmt välkommen och vi är mycket glada över rekryteringen. Med Pers omfattande erfarenhet inom logistik och inköp blir han en stor tillgång för oss i arbetet med att utveckla och effektivisera vår varuförsörjning. Här har kraven ökat rejält den senaste tiden och vi tar nu ett avgörande steg för att säkerställa att vi uppfyller dessa krav.
Tomas Färnlöf, VD Baltex