Boosta dig själv i vår med en detoxkur

Alltfler provar och engagerar sig i den hälsosamma detoxtrenden som på ett effektivt sätt renar kroppen och ger utrymme för ny kraft och energi. Med en detoxkur aktiveras reningsorganen och slaggprodukter drivs ut, vilket för många medför ett mindre sötsug, mer energi och att vi känner oss renare, sundare och piggare.

I vår moderna livsstil brottas vi idag med miljöföroreningar, stress och mat med för mycket socker, färgämne och konserveringsmedel. Slaggprodukter lagras i kroppen med följden att kroppens reningsverk blir överbelastat, vilket också kan påverka vårt välbefinnande.

-   Det är många kvinnor och män som tillsammans eller själva kickstartar våren med en detoxkur. Vi ser en ökad efterfrågan på detox och alltfler upptäcker de fördelar som en reningskur för med sig. Detoxkuren bryter inte bara gamla vanor utan ökar också vårt fysiska välmående. Reningen gör oss fria från slaggämnen och som en bonus känner du dig också lättare i kroppen, säger Stine Bergholtz, produktchef på Baltex.

Enkelt, smidigt och 100 procent naturligt!

Det finns idag många vägar till kroppsrening. MethodDraine DETOX är en enkel och smidig lösning som inte innebär några stora förändringar i livsstil och vardag. MethodDraine DETOX är helt ekologisk och Sveriges mest sålda kosttillskott i kategorin. Detoxkuren aktiverar kroppens renande och utdrivande funktioner, skyddar kroppens celler och driver ut slaggämnen. Sju-dagars-kuren är framtagen för alla som har lite ont om tid och vill ha en effektiv och snabb hälsoförändring.

Om MethodDraine DETOX

MethodDraine DETOX innehåller extrakt från björk, kronärtskocka, maskros, kardborre, älgört och fänkål, vilka främjar kroppens utdrivande funktioner. MethodDraine DETOX innehåller även styvmorsviol och blåstång som har en positiv påverkan på matsmältningen samt grönt te. Hälsopåståendena finns registrerade i EFSA´s databas och MethodDraine DETOX är märkningsbedömd av Svensk Egenvård.

MethodDraine DETOX finns att köpa i hälsobutiker och kostar cirka 269 kronor.

För mer information vänligen kontakta:

Stine Bergholtz, Produktchef och kvalitetsansvarig på Baltex, stine@baltex.se eller 08-462 90 70.

För prover, bilder och intresse av att anordna tävlingar/utlottning av en Detoxkur, kontakta:

Malin Jansson, Marknadskommunikatör, malin@baltex.se eller 08-462 90 70.

Baltex Natural AB är ett egenvårdsföretag som marknadsför och säljer inlicensierade produkter och egna varumärken. Bolaget bildades 1990 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken såsom: LactiPlus, LactiStress, LactiTravel, Hårkontroll, Frukt&Fibrer, MethodDraine DETOX och Silicol. För mer information, se www.baltex.se.

Citat

Det är många kvinnor och män som tillsammans eller själva kickstartar våren med en detoxkur. Vi ser en ökad efterfrågan på detox och alltfler upptäcker de fördelar som en reningskur för med sig. Detoxkuren bryter inte bara gamla vanor utan ökar också vårt fysiska välmående. Reningen gör oss fria från slaggämnen och som en bonus känner du dig också lättare i kroppen.
Stine Bergholtz, Produktchef på Baltex