ellen® – hjälper när det gör ont

Intimrakning, stress, tighta kläder, hormonsvängningar, antibiotika, långa pass i gym- och badanläggningar, oskyddad sex - det finns en hel del faktorer som kan irritera och skapa obalans i underlivet. För många tjejer och kvinnor hjälper ellen®, en unik tampong med goda mjölksyrabakterier som återställer balansen i underlivet igen.

Inför sommaren och en ny badsäsong följer många tjejer och kvinnor den omdebatterade trenden med intimrakning, vilket i och med starka medel kan skapa obalans i underlivsfloran. Även oskyddad sex och tighta kläder kan sätta bakteriefloran i gungning.

"Att ta hjälp av mjölksyrabakterier är en gammal och välbeprövad metod för en god kvinnohälsa. Att använda ellen® är som att slå två flugor i en smäll, dels får man ett fint mensskydd dels en unik kur med mjölksyrabakterier som återställer balansen i underlivet igen", säger Stine Bergholtz, Produkt- och Kvalitetschef för ellen®.

De flesta kvinnor råkar någon gång i livet ut för underlivsbesvär i form av klåda, irritation och flytningar. Vissa kvinnor drabbas vid enstaka tillfällen och andra har återkommande problem.

"När jag är ute med Kontinet på mässor så träffar jag många tjejer och kvinnor som berättar att de inte alls har kunnat använda tamponger för att de har blivit irriterade i underlivet, tills de började använda ellen vilket gör produkten unik i sitt slag", säger Hillevi Caris Svensson, Grundare och initiativtagare till Kontinet.

Unika ellen® – inte vilket mensskydd som helst

ellen® tampongen är ett svenskt patent med kliniska studier genomförda såväl internationellt som nationellt. ellen® innehåller en kärna av tre olika kroppsegna probiotiska bakterier, Lacto Natural (LN®), som frisätts inne i kroppen när tampongen är på plats. För att stärka, stödja och underhålla underlivsfloran rekommenderas att använda ellen® vid tre menstruationer. För kvinnor med bestående besvär, kan problemen minska vid regelbundet användande av ellen® under varje menstruationscykel.

ellen® finns i storlekarna mini, normal och super. Tampongerna säljs på apotek och i hälsobutiker och kostar mellan 79 och 99 kronor.

För mer information vänligen kontakta Stine Bergholtz, Produkt- och Kvalitetschef för ellen®, tel 08-462 90 70 eller stine@baltex.se

För bilder, samarbeten, prover och tävling om ett vackert kit bara för tjejer/kvinnor, vänligen kontakta Malin Jansson, Marknadskommunikatör ellen®, malin@baltex.se

Produkt och Kvalitetsansvarig, 08-462 90 70, stine@baltex.se

Baltex Natural AB är ett egenvårdsföretag som marknadsför och säljer inlicensierade produkter och egna varumärken. Bolaget bildades 1990 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken såsom: LactiPlus, LactiStress, LactiTravel, Hårkontroll, Frukt&Fibrer, MethodDraine DETOX och ellen. För mer information, se www.baltex.se.