LANSERINGEN AV HÅRKONTROLL ÖVERTRÄFFADE ALLA FÖRVÄNTNINGAR

Intresset för kosttillskottet Hårkontroll, speciellt utvecklat för hår och naglar, resulterade i en sådan efterfrågan att den snabbt sålde slut i butikerna. Extraordinära åtgärder har vidtagits i produktionen och Hårkontroll finns nu åter på hyllan och ska räcka till alla. Hela året om.

Lanseringen av Hårkontroll, ett av Sveriges mest sålda kosttillskott för hår och naglar, blev en succé. Med en ny och förbättrad formula, ny förpackning och ett nytt kommunikationsmanér tömdes hyllorna snabbt och försäljningsprognosen överträffade alla förväntningar.

Intresset för hår- och skönhetsprodukter är stort och kosttillskott för hår och naglar har fått ett kraftigt uppsving. Nya Hårkontroll sålde slut på nolltid, men genom snabbt agerande och extra åtgärder finns nu produkten åter i lager. Hårkontroll finns på Apoteket AB och i februari breddar vi distributionen ytterligare genom lansering på Kronans Droghandel, säger Tomas Färnlöf, VD på Baltex.

För att möta efterfrågan på Hårkontroll flögs viktiga råvaror in för att fortsatt kunna hålla en hög produktionskapacitet. Direkttransport till distributörerna har säkerställts och Hårkontroll ska nu åter finnas på butikshyllorna.

Hårkontroll är sammansatt av viktiga näringsämnen för hår och naglar och innehåller vitaminer och mineraler kombinerat med växtextrakt från hirs och bambu. Hårkontroll finns på apotek och i hälsobutiker och kostar ca 189 kr.

För mer information vänligen kontakta

Stine Bergholtz, Produktchef, stine@baltex.se eller 08-462 90 70.

Tomas Färnlöf, VD Baltex. Tel: 070-491 76 86 eller tomas@baltex.se

Kvalitetsansvarig och Produktchef, 08-462 90 70, stine@baltex.se

Baltex Natural AB är ett egenvårdsföretag som marknadsför och säljer inlicensierade produkter och egna varumärken. Bolaget bildades 1990 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken såsom: LactiPlus, LactiStress, LactiTravel, Hårkontroll, Frukt&Fibrer, MethodDraine DETOX och Silicol. För mer information, se www.baltex.se.

Citat

Intresset för hår- och skönhetsprodukter är stort och kosttillskott för hår och naglar har fått ett kraftigt uppsving. Nya Hårkontroll sålde slut på nolltid, men genom snabbt agerande och extra åtgärder finns nu produkten åter i lager. Hårkontroll finns på Apoteket AB och i februari breddar vi distributionen ytterligare genom lansering på Kronans Droghandel.
Tomas Färnlöf, VD på Baltex