Nu dubbel hårglädje med Hårkontroll

Report this content

Hårkontroll utökar sortimentet med ett vårdande dubbelpack till alla näringstörstande hår och naglar efter sommarens sol och salta bad. Hårkontroll är ett av Sveriges mest sålda och omtyckta kosttillskott, speciellt anpassat för hår och naglars välbefinnande. Perfekt att unna sig själv, sitt hår och sina naglar med - och nu dessutom till ett mer förmånligt pris.

Hårkontroll dubbelpack är precis lika bra som vanliga Hårkontroll, du får bara mer av det goda. Då sommaren utsätter håret för stora påfrestningar kan extra omsorg behövas för att återge styrka och lyster. Hårkontroll innehåller en bred sammansättning av viktiga näringsämnen för ett välmående hår.

"Lanseringen av Hårkontroll förra året överträffade alla förväntningar och för att möta efterfrågan breddar vi nu sortimentet med ett dubbelpack. Det innebär också hårnytta till ett betydligt bättre pris för alla tjejer och kvinnor som äter Hårkontroll regelbundet", säger Stine Bergholtz, Produkt- och Kvalitetschef för Hårkontroll.

En riktig hairbooster för trötta sommarhår!

Sommaren är den period på året då håret utsätts för störst påfrestning. Det starka solljuset i kombination med bad i hav eller pool gör att fuktbalansen i håret påverkas, vilket ofta resulterar i
ett matt och risigt hår. Här kommer fem värdefulla tips för ett återfuktat och friskt sommarhår:

1. Använd gärna solhatt under högsommaren.
  2. Skölj alltid ur håret i sötvatten när du badat i havet, saltet har en uttorkande effekt.
  3. Tvätta håret två gånger med ett välgörande schampo.
  4. Applicera balsam eller ännu hellre en fuktkur/inpackning. Skölj noggrant för att undvika att håret blir tungt.
  5. För djupare effekt kan du efter en inpackning skölja en handduk i varmt vatten, vrid ur vattnet och sätt handduken runt håret som en turban. När handduken svalnat sköljer du noggrant.

Hårkontroll finns i hälsobutiker och på apotek. Hårkontroll dubbelpack kostar ca 359 kronor och räcker till fyra månaders hårglädje.

För mer information vänligen kontakta

Stine Bergholtz, Produkt- och Kvalitetschef, tel 070-799 38 49 eller stine@baltex.se

För produktprover, bilder, samarbeten vänligen kontakta

Annika Bonnevier Dellensjö, Marknadschef, 070-270 44 94, annika@baltex.se

Baltex Natural AB är ett egenvårdsföretag som marknadsför och säljer inlicensierade produkter och egna varumärken. Bolaget bildades 1990 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken såsom: LactiPlus, LactiStress, LactiTravel, Hårkontroll, Frukt&Fibrer, MethodDraine DETOX och ellen. För mer information, se www.baltex.se.

Taggar:

Citat

- Lanseringen av Hårkontroll förra året överträffade alla förväntningar och för att möta efterfrågan breddar vi nu sortimentet med ett dubbelpack. Det innebär också hårnytta till ett betydligt bättre pris för alla tjejer och kvinnor som äter Hårkontroll regelbundet.
Stine Bergholtz, Produkt- och Kvalitetschef för Hårkontroll.