Ny intervjuserie visar estniska tillväxtunder

Report this content

I en ny intervjuserie ”Whats on the Baltic Horizon” intervjuas en rad estniska tillväxtunder, företag som snabbt blivit globala framgångar. Först ut är Click & Grow, som dragit nytta av hur astronauter odlar mat i rymden för att skapa inomhusträdgårdar som nu sålts i över 350 000 exemplar världen över och bland annat används av Barack Obama.

“Med sin kombination av innovation och hållbarhetstänk visar Click & Grow varför Baltikum är en så spännande region just nu,” säger Tarmo Karotam, VD på Baltic Horizon. ”I våra fastigheter i de baltiska huvudstäderna har vi många hyresgäster som Click & Grow och tanken med vår videoserie är att visa upp dessa för omvärlden.”

Avsnittet, där Click & Grow berättar om sin framgångsresa, går nu att se här:

Baltic Horizon är en baltisk fastighetsfond som är listad på Nasdaq Stockholm och Nasdaq Tallinn. I intervjuserien, som kommer publiceras månadsvis under 2018, visas innovativa estniska företag upp, företag som är okända för många svenskar men som har potential att förändra våra liv.

För mer information, vänligen kontakta:

David Hesselman, Presskontakt för Baltic Horizon, david@engagenordics.com, +46 70 816 73 66