Samma smarta produkter - i ny förpackning

2016 är året då Bambino genomgår en rad stora förändringar. Tidigare i vår lanserades vår nya hemsida och webshop, och i sommar rullar våra produkter ut i butik med nya namn och nya förpackningar. Till grund för detta ligger en uppdatering av hela Bambinos varumärkesplattform. Vårt hjärta och fokus är detsamma som alltid, men i ny fräsch design!

Funktion, enkelhet och glädje i vardagen är våra kärnvärden. De har genomsyrat verksamheten sedan 1950-talet, då Bambino lanserades på den svenska marknaden. Den nya hemsidan och de nya förpackningarna lyfter fram våra kärnvärden så att de blir ännu tydligare för konsumenten.

Hemsidan som lanserades i april i år har förutom en ny förbättrad webshop även en helt ny inspirationsdel med puré- och barnmatsrecept signerade bland andra rosade proffskocken och krogägaren Daniel Räms. På sidan delar även Bambinos konsumentkontakt och sjuksköterska Evelina med sig av tips och råd kring barn, mat och näring.

De nya förpackningarna kommer att rulla ut i butik löpande under sommaren och hösten, med start i maj 2016.

”Förpackningarna är lekfulla, färgglada och framhäver våra produkter och dess egenskaper på ett tydligare sätt. Varje produkt har en egen ”fruit buddy” – en frukt eller grönsak som kan relateras till matstunden och som vi hoppas ska väcka matglädjen hos både föräldrar och barn. I och med förpackningsbytet får även alla produkter nya, kreativa namn”, säger Karin Backmark, Produkt- och utvecklingschef för Bambino, och fortsätter:

”Exempelvis ackompanjeras numera vår matningssked anpassad för de allra första smakportionerna Open Wide (som i ”gapa stort”) av ”Peter Pea”, eftersom just ärtor ofta är en av de första grönsakerna som barn få smaka på”.

Besök vår nya hemsida på www.bambino.se och ta del av mer information om namn- och förpackningsbytet för alla våra produkter.

Förpackningsdesign skapad av Bakerscape AB.

Bambino Mam AB är ett svenskt dotterbolag helägt av österrikiska MAM Babyartikel GesmbH. Vi är ett kundnära marknads- och säljbolag med huvudkontor i Stockholm. Vi är idag 15 personer på huvudkontoret och vi samarbetar med partners inom försäljning i Sverige, Norge, Danmark, Island och Baltikum. Vi marknadsför babyprodukter under varumärkesnamnen Bambino och MAM. Grunden för vår verksamhet är en gedigen erfarenhet av barns behov och välbefinnande. Våra ledord är omtanke, glädje, design, vetenskaplig utprovning och praktiska produkter. Vår VD heter Ingrid Grönfeldt.

Taggar: