Spännande nyheter från Bambino som gör matstunden roligare och enklare!

Bambino har bidragit till matglädje och underlättat för barn och föräldrar sedan 1950-talet. Nu breddar vi sortimentet med spännande nyheter som gör matstunden ännu roligare och enklare! Eat-n-play! och Bake-n-play! är perfekta för måltider, bakning eller pysselstunder som tenderar att bli lite kladdiga. Measure-n-serve! är den ultimata matningsskålen med praktisk mätskala perfekt för barn som ska börja äta gröt och puréer!

Eat-n-play! skyddar både mage och armar och har en rejäl ficka framtill som fångar upp spill, perfekt för kladdiga mat- eller pysselstunder. Inspirerad av vår populära haklapp Easy Wipe, har vi tagit vara på det kraftiga och följsamma materialet som har en effektivt smutsavvisande yta som gör att Eat-n-play är lätt att torka av. Dessutom passar Eat-n-play! perfekt när du är på språng – det är bara att torka eller skölj av och rulla ihop i väskan!

Bake-n-play! förenklar måltiden, bakningen eller pysselstunden och gör den extra färgglad! Förklädet är effektivt smutsavvisande, lätt att torka av och har dessutom en praktisk ficka framtill att lägga penslar och annat skoj i. Skyddar kläderna hela vägen ner på benen och ser ut precis som mammas eller pappas! Bake-n-play! är perfekt för barn som vill hjälpa till att laga mat eller måla och pyssla.

Measure-n-serve! är den ultimata matningsskålen för barn som ska börja äta gröt och puréer! Skålen ligger skönt i handen och har ett unikt mönster med en praktisk mätskala som gör att du enkelt kan blanda gröt direkt i skålen. Measure-n-serve fungerar även perfekt som mellis/snacksskål när barnet blivit äldre!

Produkterna är fria från BPA. Measure-n-serve möter de europeiska standarderna EN 14372. Eat-n-play! och Bake-n-play! är Oeko tex-certifierade och tål att tvättas i tvättmaskin, max 30 grader.

Eat-n-play finns att köpa på Coop och CityGross, Bake-n-play hos Lekmer och babyland.se och Measure-n-serve hos Coop, Willys och Hemköp. Samtliga produkter finns även att köpa på bambino.se.

Ca pris Eat-n-play!: 199 kr

Ca pris Bake-n-play!: 199 kr

Ca pris Measure-n-serve!: 99 kr

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:

Clara Bergvall, Digital & PR Coordinator Bambino MAM

E-post: clara.bergvall@bambino-mam.se

Tel: 072-542 00 14

Bambino Mam erbjuder högkvalitativa produkter för barn – sugnappar, flaskor, dinappar och mycket annat inom amning, matning och skötsel.

Ni hittar oss på bambino.se

Bambino finns också på facebook.com/BambinoSverige och Instagram.com/bambino_nordic

Bambino Mam AB är ett svenskt dotterbolag helägt av österrikiska MAM Babyartikel GesmbH. Vi är ett kundnära marknads- och säljbolag med huvudkontor i Stockholm. Vi är idag 15 personer på huvudkontoret och vi samarbetar med partners inom försäljning i Sverige, Norge, Danmark, Island och Baltikum. Vi marknadsför babyprodukter under varumärkesnamnen Bambino och MAM. Grunden för vår verksamhet är en gedigen erfarenhet av barns behov och välbefinnande. Våra ledord är omtanke, glädje, design, vetenskaplig utprovning och praktiska produkter. Vår VD heter Ingrid Grönfeldt.

Taggar:

Spännande nyheter från Bambino som gör matstunden roligare och enklare!