Bambuser fortsätter USA-tillväxten – ingår avtal med modeplattformen Moda Operandi

Bambuser AB fortsätter att växa på den amerikanska marknaden med ännu en ny multi-brand detaljhandlare inom lyxsegmentet. Idag har Bambuser tecknat ett avtal med Moda Operandi, en av världens ledande plattformar för modeupptäckt.

Moda Operandi (modaoperandi.com) är en av världens ledande plattformar för designmodeupptäckt. Med en innovativ blandning av handel och innehåll, erbjuder Moda Operandi mer än 1 000 lyxmärken och designers med allt från mode, smycken till hemprodukter som distribueras till 125 länder.

Bambuser har idag tecknat ett nytt avtal med Moda Operandi, Inc. avseende Live Video Shopping för detaljhandel. Avtalet löper initialt i sex månader och baseras på en fast månadslicensavgift samt en variabel del beroende på användning. Den variabla delen kan inte uppskattas i förväg eftersom den är kundspecifik och drivs av en kombination av ett antal olika parametrar.

Parametrarna inkluderade är antalet marknader, tittare och visningslängd, sändningar och sändningslängd, överförd datavolym, lagrad datavolym för tidigare utförda sändningar, önskad videokvalitet och eventuella ytterligare tjänster. Huvuddelen av kontraktsvärdet förväntas härledas från den variabla delen. Som ett resultat kan Bambuser idag inte bedöma storleken på den fasta delen i förhållande till det totala avtalsvärdet.

- Sedan starten har Moda Operandi legat i framkant inom lyxsegmentet när det gäller att förbättra kundupplevelsen med hjälp av modern teknik i kombination med dess unika modeutveckling, säger Maryam Ghahremani, VD för Bambuser.

Denna information är sådan som Bambuser är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-07-10.