Bambuser ingår avtal med Apotea – Sveriges största nätapotek

Bambuser AB har tecknat ett nytt kundavtal med Apotea för att leverera sin högkvalitativa livestreamingteknik.

Apotea (apotea.se) är Sveriges största nätapotek med drygt 650 anställda och en omsättning på ca 2,7 miljarder kronor. Det snabbväxande företaget har gjort sig kända för sitt innovations- och hållbarhetsarbete. Apotea fick nyligen utmärkelsen Årets Nätbutik för sjätte året i rad.

Sedan lanseringen av Live Video Shopping i höstas, har Bambuser lockat till sig flertalet storkunder. Den nya teknologin, som är först i sitt slag i västvärlden, har mötts med stort intresse inom diverse industrier. Nu ansluter nätapoteket Apotea sig som ny kund. Avtalet, som initialt löper i tolv månader, bygger på en fast månatlig licensavgift och en rörlig del beroende på användning.

- Vi har sedan dag ett haft kunden i fokus och i dessa tider är information och kundrelation viktigare än någonsin. Vi har extremt hög belastning just nu och ser därför ett behov av att kunna möta och informera våra kunder på ett nytt sätt, säger Emmelie Johansson, marknadschef på Apotea.

- Samhället står idag inför tuffa och svårbedömda utmaningar. Vi kommer under den närmaste tiden att prioritera aktörer som Apotea som spelar en samhällsviktig roll. Samtidigt är det oerhört spännande att erbjuda vår teknik till ännu ett segment, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-03-18.

Emmelie Johansson, marknadschef på Apotea