Bambuser ingår avtal med BabySam – Danmarks största kedja för babyutrustning och barnkläder

Bambuser AB har idag ingått ett kommersiellt avtal med Babysam A/S, Danmarks största kedja för babyutrustning och barnkläder.

BabySam (babysam.dk) är Danmarks största kedja för babyutrustning och barnkläder. Med 31 butiker, en handfull egna varumärken, en e-handelsbutik och med en omsättning på ca 790 miljoner svenska kronor (2018/19), har BabySam under de senaste 40 åren blivit Danmarks ledande återförsäljare av babyprodukter

Nu ansluter BabySam som ny kund för att implementera Live Video Shopping på sin e-handel. Avtalet, som initialt löper i 12 månader, bygger på en fast månatlig licensavgift och en rörlig del beroende på användning.

BabySam är en digital pionjär och en tongivande spelare inom dansk e-handel. Det känns fantastiskt att Live Video Shopping kommer att användas i ännu ett nytt segment och att Bambuser får sin andra kund i Danmark inom loppet av en vecka, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-03-30.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Maryam Ghahremani, vd på Bambuser