Bambuser och MOOD District i gemensam retailsatsning

Bambuser har ingått ett avtal med MOOD District inför lanseringen av Summer MOOD TV, en livesänd mode- och livsstilsserie som erbjuder både shopping och inspiration genom att lyfta varumärken och profiler verksamma i MOOD District. Den nya satsningen, som är först av sitt slag i Sverige, kombinerar Live Video Shopping med fysisk handel i ett avtal som pågår i tre månader till ett värde av 175.000 kr.

I sommar väntas många svenskar fira semester på hemmaplan. På torsdag den 2 juli 2020 lanseras satsningen Summer MOOD TV, en livesänd mode- och livsstilsserie som erbjuder både shopping och inspiration genom att lyfta varumärken och profiler verksamma i MOOD District.

Med Summer MOOD TV vill MOOD District och Bambuser inspirera till shoppingupplevelser både fysiskt och digitalt genom att lyfta utbudet och välkända profiler verksamma i MOOD-kvarteret i sex livesändningar. Flera MOOD District-profiler kommer att delta i sändningarna och varumärken som Rodebjer, Samsøe Samsøe, MaxJenny!, Barry's Bootcamp, Rituals, samt Boqueria medverkar. Avsnitten sänds från moodstockholm.se och kommer att synas i MOOD Stockholms kanaler.

Inför lanseringen av Summer MOOD TV, har Bambuser AB ingått ett avtal med MOOD District för att tillhandahålla Live Video Shopping i tre månader till ett fastpris om 175.000 kronor. MOOD Stockholm, hjärtat i nya citykvarteret MOOD District, blir därmed den första handelsplatsen i Sverige att ingå ett avtal med Bambuser.

- Vi är mycket glada över att få utveckla vårt första retail-samarbete med MOOD och är övertygade om att Live Video Shopping kommer att stärka den fysiska handeln, samt skapa nya förutsättningar för ökad försäljning både online såväl som offline, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-06-30.