Bambuser rekryterar Emma Lythell som ny CRO

Bambuser har rekryterat Emma Lythell som Chief Revenue Officer (CRO). Rekryteringen är ännu ett steg i att stärka bolagets kommersiella fokus och säljteamet inför nästa tillväxtfas.

Emma Lythell har arbetat med försäljning och marknadsföring inom e-handel och retail under hela sitt yrkesverksamma liv. Med över 10 års erfarenhet har hon varit med och utvecklat flertalet tillväxtbolag.

Emma kommer närmast från den egengrundade digitala annonseringsbyrån Dot Sure. Dessförinnan var Emma med och byggde upp varumärket Flattered, samt arbetat med internationell försäljning, bland annat mot den amerikanska marknaden, inom den börsnoterade textilkoncernen Delta Galil Industries.

Vi är glada över att få välkomna Emma till teamet! Hon kommer bli en stor tillgång för Bambusers fortsatta tillväxtresa dels genom hennes internationella erfarenhet av försäljning och även hennes stora kontaktnät i Sverige såväl som i utlandet, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Emma Lythell tillträdde sin tjänst idag den 6 maj 2020 och kommer att ingå i Bambusers ledningsgrupp.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.