Bambuser stärker sitt Advisory Board – Margaux Dietz och Daniel Redgert kliver in som strategiska rådgivare

Bambuser har rekryterat Margaux Dietz, en av Sveriges största influencers, samt Daniel Redgert, PR-expert och entreprenör, till sitt Advisory Board.

Tidigare i år inrättade Bambuser ett strategiskt råd, så kallat Advisory Board, med avsikten att rekrytera en handfull experter och representanter från olika delar av näringslivet i syfte att bistå med expertis inom tillväxtstrategier för Live Video Shopping, samt ge en opartisk återkoppling på bolagets kommande planer.

Nu ansluter Margaux Dietz och Daniel Redgert till Bambusers Advisory Board.

Margaux Dietz är en av Sveriges största influencers. Enligt Medieakademins Maktbarometer är Margaux en av de trettio mäktigaste i Sverige på Instagram. Hon är dessutom vinnare av Årets Influencer på Ellegalan 2018, samt vinnare av Årets video, Årets profil och Årets lifestyle på Guldtuben 2018. Margaux var en av de första personerna att guida tittarna i en liveshopping-session för Stronger tidigare i år.

– Jag arbetar alltid för att vara en pionjär i min yrkesroll och letar ständigt efter nya sätt att kommunicera med mina följare. Jag försöker konstant att anpassa mig till hur morgondagen ser ut – vi måste förnya oss hela tiden. Samarbetet med Stronger mottogs väl av mina följare och jag är övertygad om att Bambuser är vägen framåt för varumärken som vill ta shoppingupplevelse till nästa nivå, säger Margaux Dietz.

Daniel Redgert är grundare och vd för kommunikationsbyrån Redgert Comms med verksamhet i Sverige och Storbritannien. Under Spinngalan år 2019 utnämndes Daniel till Sveriges mest inflytelserika PR-konsult i digitala medier, då han vann Cision PR Influencer Award. Daniel har tidigare drivit några av Sveriges största podcasts, gav ut sin självbiografi i 25-årsåldern, samt varit programledare.

– Vi jobbar ständigt med att hitta nya vägar för våra kunder och influencers att kommunicera. Våra samarbeten kring Live Video Shopping har fått ett extremt bra utfall och jag är övertygad om att det är så vi kommer att arbeta framöverMin ambition är att introducera Bambuser för några av världens största företag och influencers och vi har inlett några riktigt spännande dialoger, säger Daniel Redgert.

Sedan tidigare ingår Tom Xiong och Jacob Lovén från Digitala Draken i Bambusers Advisory Board.

– Bambuser skalar upp på alla plan för att möta den växande efterfrågan och därför är Margaux och Daniel, som är bäst inom sina respektive fält, ett viktigt tillskott till vår Advisory Board, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.

Margaux Dietz
Vi jobbar ständigt med att hitta nya vägar för våra kunder och influencers att kommunicera. Våra samarbeten kring Live Video Shopping har fått ett extremt bra utfall och jag är övertygad om att det är så vi kommer att arbeta framöver. Min ambition är att introducera Bambuser för några av världens största företag och influencers och vi har inlett några riktigt spännande dialoger
Daniel Redgert