Bambuser tecknar avtal med Soft Goat för Live Video Shopping

Bambuser AB meddelar idag att man ingått ett kommersiellt avtal med varumärket Soft Goat för att implementera Live Video Shopping på deras e-handel.

Soft Goat (softgoat.com) grundades 2011 av Stephanie Bergström och Erik Magnuson. Via den egna e-handeln erbjuds kvalitativa produkter i hundra procent cashmere med allt från stickade tröjor till stilsäkra mössor. Utöver detta, är Soft Goat känt för sitt miljö- och hållbarhetsfokus.

I samband med lanseringen av vårens kollektion, ingår Soft Goat ett kundavtal med Bambuser för Live Video Shopping. Avtalet, som initialt löper i 12 månader, bygger på en fast licensavgift samt en rörlig del beroende på användning.

“Liveshopping ger en personlig och transparent kundupplevelse, något som oftast är svårt för oss e-handlare. Vi ser fram emot att ta med våra kunder bakom kulisserna och har redan inlett en dialog med flera influencers, bland annat herr-duon Stiljournalen, där vi tillsammans med dem kommer att kunna få chansen att engagera och inspirera våra kunder”, säger Stephanie Bergström, VD och medgrundare på Soft Goat.

Maryam Ghahremani, VD | 070-872 02 66 | maryam@bambuser.com

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB | 011 32 30 732 | ca@skmg.se

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 februari 2020.

Stephanie Bergström, VD och medgrundare på Soft Goat