Bambuser tecknar ett Live Video Shopping-avtal med skönhetsföretag i USA – förnyat samarbete efter tidigare pilotavtal

Den 6 april 2020 undertecknade Bambuser ett pilotavtal med ett av världens största och mest etablerade skönhetsföretag med en portfölj på nästan 30 prestigefyllda varumärken. Pilotavtalet som kommunicerades 6 april 2020 gav kunden rätten att använda Live Video Shopping till en fast kostnad om 35 000 USD (cirka 357 000 SEK) per varumärke under en pilotfas för sex av kundens varumärken till ett totalt värde av 210 000 USD (cirka 2,1 miljoner SEK*).

Bambuser AB har nu ingått ett avtal med kunden.

Det nya avtalet gäller i 12 månader efter aktivering av varje varumärke och gör det möjligt för varumärket att använda Live Video Shopping på de önskade marknaderna. Det nya avtalet gäller från och med den 1 juli 2020 och sammanlöper med det befintliga och pågående pilotavtalet tills deras respektive utgång. Bambuser åtar sig att tillhandahålla Live Video Shopping på flera språk.

Bambuser kan inte uppskatta värdet på avtalet, eftersom det består av ett antal variabla parametrar som mäts månatligen. Dessa parametrar inkluderar antalet aktiverade varumärken, visningar, språk, samt eventuella tilläggstjänster.

- Avtalet är av stor betydelse och ett genombrott för Bambuser på den amerikanska marknaden, vilket kommer att sätta Live Video Shopping på den globala kartan, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser.

Denna information är sådan som Bambuser är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-06-09.

* Beräkningen baserades på växelkursen 1 USD = 10,19 SEK den 5 april 2020 (Källa: Google Finance).