Bambuser tecknar pilotavtal för Live Video Shopping i USA

Bambuser AB har ingått ett pilotavtal till ett värde av 210 000 USD (ca 2.1 miljoner kronor) med ett av världens största skönhetsföretag, som har nästan 30 prestigefyllda varumärken.

Bambuser AB har tecknat ett pilotavtal för Live Video Shopping med en ny kund som är ett av världens största och mest etablerade skönhetsföretag. Kunden i fråga är ett USA-baserat företag med en portfölj av närmare 30 prestigefyllda varumärken och är en av världens ledande tillverkare och marknadsförare av kvalitetsprodukter inom hudvård, smink, parfym och hårvård med en nettoomsättning på 14.863 miljarder USD (ca 150 miljarder kronor) för räkenskapsåret 2019.

Avtalet ger kunden rätt att använda Live Video Shopping till en fast kostnad om 35 000 USD (ca 357 000 kronor) per varumärke under pilotfasen som pågår i tre månader med start i april 2020. Piloten inkluderar sex varumärken i USA och kan förlängas med 12 månader.

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-04-06.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth Market och har huvudkontor i Stockholm.