Bambuser till New York – ingår kundavtal med SHOWFIELDS

Bambuser AB har ingått ett kommersiellt avtal med SHOWFIELDS, ett revolutionerande retailkoncept i New York, ofta beskrivet som ”The Most Interesting Store in the World”. SHOWFIELDS är den första USA-baserade kunden att lansera Bambusers Live Video Shopping.

SHOWFIELDS (showfields.com) är en konceptbutik baserad i New York med fokus på att skapa engagemang och inspirera till upptäckter genom roterande upplevelser med nischade varumärken. SHOWFIELDS slog upp dörrarna i slutet av 2018 på Bond Street, NoHo New York, där de visar upp närmare fyrtio konsumentinriktade varumärken i en kontext av storytelling som öppnar upp för en experimentell shoppingupplevelse.

SHOWFIELDS är ofta omskrivna i stora publikationer som Forbes, The New York Times, Business Insider och Glossy för sin innovativa och experimentella shoppingupplevelse.

I samband med detta avtal, går Bambuser in på den amerikanska marknaden, samtidigt som SHOWFIELDS tar språnget för att överbrygga klyftan mellan digital och traditionell retail. Avtalet, som initialt löper i 24 månader, bygger på en fast licensavgift och en rörlig del beroende på användning.

- Vi är stolta över att vara först i USA med Live Video Shopping och fortsätta att vara banbrytande i det disruptiva retail-landskapet, säger Tal Nathanel, medgrundare och VD för SHOWFIELDS.

- SHOWFIELDS är en pionjär inom disruptiv retail och vi är glada över att ha dem som vår första kund och strategiska partner när vi går in på den amerikanska marknaden, säger Maryam Ghahremani, VD för Bambuser.

Sedan lanseringen av Live Video Shopping har Bambuser ingått avtal med en mängd olika nordiska och europeiska varumärken som Monki, NA-KD, CAIA Cosmetics, Lyko och LUISAVIAROMA.

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB | 011-32 30 732 | ca@skmg.se

Denna information är sådan information som Bambuser AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 februari 2020.

Tal Nathanel, medgrundare och VD för SHOWFIELDS