Ny CRO i Bambuser

Bambuser har utsett Martin Ericsson som ny Chief Revenue Officer. Martin, som är rekryterad från Klarna, tillträder sin tjänst den 12 augusti 2019.

Martin Ericsson arbetade senast på Klarna, i rollen som Global Business Development Director. Han har över 8 års erfarenhet av att arbeta internationellt med ledande globala varumärken med en närvaro online.

Martins huvudsakliga fokus på Bambuser kommer att vara försäljning/partnerstrategi och etablering av strategiska partnerskap, ökad varumärkeskännedom samt säkerställande av att Bambuser är kommersiellt konkurrenskraftig.

“Det är med stor glädje jag välkomnar Martin till Bambuser. Hans erfarenhet av att jobba med globala varumärken med fokus på onlineförsäljning är mycket värdefull för oss. Martin kommer att arbeta nära bolagets marknadsavdelning och spela en nyckelroll i tillväxten av kundförvärv hos Bambuser”, säger Maryam Ghahremani, VD.

Västra Hamnen Corporate Finance AB | tel: 040-20 02 50 | e-mail: ca@vhcorp.se

Maryam Ghahremani, VD |Mobil: +46 (0) 708 720 266 | e-mail: mary@bambuser.com

eller besök: bambuser.com/ir

Om Bambuser AB

Bambuser är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder B2B-lösningar för live-video. Sedan 2007 har bolaget utvecklat en plattform för interaktiva live-videosändningar som möjliggör live-streaming från mobiltelefoner och webbkameror till Internet och Bambusers live-streamingteknologi har genom åren nåtts av miljontals nyhetskonsumenter genom företag som CNN, BBC, Al Jazeera, Sky News Arabia.

Det är med stor glädje jag välkomnar Martin till Bambuser. Hans erfarenhet av att jobba med globala varumärken med fokus på onlineförsäljning är mycket värdefull för oss. Martin kommer att arbeta nära bolagets marknadsavdelning och spela en nyckelroll i tillväxten av kundförvärv hos Bambuser.
Maryam Ghahremani, VD Bambuser