Bang & Olufsen lanserar en stor minimalist - BeoVision 6-26

Report this content

Bang & Olufsen lanserar en stor minimalist - BeoVision 6-26 Nu lanserar Bang & Olufsen BeoVision 6-26. Med sin 26 tums widescreen, kraftfulla högtalare och med tillvalsmöjlighet av digitalt surroundljud, kan BeoVision 6-26 fylla ut rollen som huvud-TV. Den premiärvisas på Hem & Villamässan, 30/9-3/10. "Idén med BeoVision 6 är att vara en elegant och enkel plug-and-play TV som integrerar bild och ljud i ett kompakt kabinett (den är bara 18 cm djup). Den är designad för att enkelt kunna smälta in i vilken miljö som helst. Den passar både i moderna och klassiska inredningar och kontrasterar även fint mot antikviteter från alla tidsepoker" säger Torben Ballegaard Sørensen, VD för Bang & Olufsen, och tillägger: "Den kan bli den perfekta hemmabion för många som inte vill ha för skrymmande lösningar". En flexibel TV Det finns uttag för högtalare, andra externa nöjeskällor, hörlurar, och naturligtvis finns ett digitalt interface för PC och Mac. Och så kan den sättas in i ett existerande eller nytt BeoLink-system. BeoLink är systemet som gör att bild och ljud följer med dig överallt i hemmet. Man slipper paraden av fjärrkontroller på soffbordet genom att systemet styrs med vår fjärrkontroll, Beo 4. TV:n och dom två aktiva högtalarna som sitter nedanför skärmen är placerade på en ram av borstad aluminium. Baksidan av kabinettet är lackerad i en soft-touch lack, som gör att TV:n är snygg från alla håll. En komplett bild- och ljudupplevelse Bang & Olufsens Vision Clear inbegriper en rad tekniker som tittaren upplever genom en högre tittarkomfort men som man egentligen inte tänker på, man tar det för givet. I BeoVision 6-26 har Vision Clear använts fullt ut. När TV:n är påslagen så justerar den automatiskt kontrast, ljusstyrka och färg med hänsyn till ljusförhållanden - och fortsätter att göra så tills TV:n slås av. Antireflexbehandlingen på skärmen minskar effekten av solljus och speglingar utifrån på skärmen. Den mörka kontrastskärmen ovanpå LCD-skärmen gör skärmen mörkare när den är av, man slipper en grå skärm! Ljudet är halva upplevelsen när man tittar på TV - därför behöver även en platt skärm djup i ljudet. TV:n erbjuder ett överlägset hemmabioljud när den används med vilka BeoLab-högtalare som helst, med TV:ns egna högtalare fungerande som en kraftfull centerhögtalare. Många alternativ för placering Det finns flera alternativ för placering av TV:n som täcker de flesta behov. Ett motoriserat golvstativ liksom ett för bord. Stativen manövreras via fjärrkontrollen Beo4 så att man som tittare får bästa vinkeln på bilden. Det finns även ett väggfäste med en manuell tiltmekanism. "En riktig B&O-produkt är större en summan av delarna som har använts för att komponera den. Dom många stativen t ex till BeoVision 6-26 utgör mer än bara placeringsalternativ för TV:n - dom förändrar även karaktären på TV:n beroende på hur man sätter eller ställer den. Och det är också ett av våra kännetecken på B&O - produkterna har något mer än att bara vara TV och stereo, dom tillför ett uttryck som adderar istället för att belasta i dom miljöer som placeras," säger Torben Ballegaard Sørensen. Högupplösta bilder på BeoVision 6-26 och andra B&O-produkter kan laddas ner från: Mediacenter.bang-olufsen.dk. För mer information om Bang & Olufsen se: www.bang-olufsen.com eller kontakta: Ulrika Kjellström Attar, tel 08-440 4115, mob 070-550 76 90, e-mail uka@bang-olufsen.dk. Bang & Olufsen grundades 1925 av Peter Bang & Svend Olufsen i Struer, Danmark. Idag är man en av världens ledande varumärken inom bild och ljud. Basen för verksamheten ligger fortfarande på Jyllands västkust där man sysselsätter ca 2 200 personer i de fem egna fabrikerna. Här arbetar B&O vidare i tradition starkt präglad av tekniskt spjutspetskunnande kombinerad med högklassig formgivning under ledning av chefsdesignern David Lewis. Bang & Olufsen A/S är noterat på börsen i Köpenhamn. Tekniska specifikationer Designer David Lewis Skärmstorlek 26 tum widescreen LCD Dimensioner 71x58x18 cm Vikt Ca 24 kg Effektförbrukning Typisk: 143 W Standby: 1 W Kontrastskärm Anti-reflexbehandlad Aktiva högtalare Tvåvägs basreflexsystem Digitalt surroundljud Tillval PC-ingång DVI-!-anslutning Stativ Samtliga 4 i aluminium: Motoriserat bordsstativ Bordsstativ Motoriserat golvstativ Väggstativ Bildtext: BeoVision 6-26 Cirkapris: 42 500 kr ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/29/20040929BIT21720/wkr0010.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/29/20040929BIT21720/bild.html Bilder