BeoVision 4 - Flexibelt hemmabiokoncept från Bang & Olufsen

Report this content

BeoVision 4 - Flexibelt hemmabiokoncept från Bang & Olufsen BeoVision 4 är det nya plasmakoncepet från Bang & Olufsen; ett gediget och helt B&O-mässigt hantverk där den synliga delen består av en 42 tums plasmaskärm i en aluminiumram utan synliga fogar eller skruvar. Skärmen är gjord för att hängas upp på väggen och blir en integrerad del av inredningen inte minst genom den vackra ytbehandlingen av aluminiumramen . BeoVision 4 är uppbyggd av moduler bestående av: en 42 tums plasmaskärm i 16:9 format för väggmontering, BeoSystem 2 som är en fullspecificerad systemmaster med separat IR-mottagare samt ett elegant kabinett med plats för BeoSystem 2 och en annan enhet, t ex en DVD-spelare BeoVision 4 är inte bara ett hemmabiosystem utan är även en BeoLink- master som kan distribuera bild och ljud i upp till 16 rum. I kombination med Bang & Olufsens högtalare så är det möjligt att med BeoVision 4 få fram något av det bästa inom ljud och bild på hela plasmamarknaden. "Många köpare av hemmabiokoncept blir idag besvikna av kvaliteten på både bild och ljud när man har investerat i sina hemmabios", säger Torben Ballegaard Sørensen, VD på Bang & Olufsen. "Vi har verkligen tagit fasta på detta när vi har utvecklat BeoVision 4. Här erbjuder vi vår fina bildkvalitet i kombination med att du själv väljer vilken typ av högtalare du vill ha till samtidigt som den vackra designen ger bästa flexibilitet vad gäller placering och installation." En fjärrkontroll BeoVision 4 styrs med en välkänd fjärrkontroll: Beo4. Set-Top Box Controller är inbyggd och gör att även digital-TV styrs med Beo 4. BeoVision 4 innehåller även bildförbättringskonceptet VisionClear. På dagens marknad har många tillverkare applicerat denna teknik alltför hårt vilket resulterat i onaturligt skarpa bilder. Bang & Olufsen har istället sökt skapa en naturlig skärpa i bilden och tillämpar tekniken med den målsättningen istället. Bilden förbättras ytterligare genom brusreducering. Andra komponenter som förbättrar tittarupplevelsen är den antireflexbehandlade kontrastskärmen samt en djup härlig svärta. Och så ingår naturligtvis den för Bang & Olufsen välkända elektroniska ridån - allt för att förstärka hemmabiokänslan. En annan unik komponent är att BeoVision 4 stöldskyddas med en pin-kod - bryts strömmen så måste du slå in pin-koden. Högupplösta bilder på BeoVision 4 och andra B&O-produkter kan laddas ner från: http://mediacenter.bang-olufsen.dk. För mer information om Bang & Olfusen se: www.bang-olufsen.com eller kontakta Ulrika Kjellström Attar, tel 08-440 4115 eller e-mail uka@bang- olufsen.dk. Fakta: Bang & Olufsen grundades 1925 av Peter Bang och Svend Olufsen i Struer, Danmark. Idag är man en av världens ledande varumärken inom bild och ljud med produkter som kännetecknas av tidlös design och hög teknisk kvalitet. Fem helägda dotterbolag producerar TV, musikanläggningar, högtalare, telefoner, medicinska produkter och multimediaprodukter. Bang & Olufsen säljs i över 60 länder världen över. Basen för verksamheten ligger fortfarande på Jyllands västkust där man arbetar vidare i en tradition starkt präglad av tekniskt spjutspetskunnande kombinerad med högklassig formgivning under chefsdesigner David Lewis. Bang & Olufsen A/S är noterat på börsen i Köpenhamn. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=38114 Tekniska specifikationer: Mått skärm (HxBxD) 65x106x13 cm (inkl väggfäste) Vikt skärm 32 kg Mått kabinett 56x50x40 cm Vikt kabinett 23 kg Mått BeoSystem 2 37x32,5x26,5 cm Vikt BeoSystem 2 11,8 kg Färg skärm aluminium Effektförbrukning 265W/standby 1,8 W Skärmstorlek 42 tum (106 cm) - 16:9 Kontrastskärm Antireflexbehandlad Visionclear Digital Adpative Luminance Peaking Adaptive noise reduction Digital Colour Transient Improvement (CTI) Green enhancement Adaptive black Set-top box controller Inbyggd (2 x set-top box) Antal kanaler 99 Design David Lewis Ca pris 142 000 kr inkl BeoSystem 2 och kabinett ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040420BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040420BIT00880/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040420BIT00880/bild.html Bilder