Bang & Olufsen lanserar TV med inbyggd Blu-ray

BeoVision 7-40 från Bang & Olufsen har nu uppdaterats med inbyggd Blu-ray-spelare, 100 Hz bildteknik och en DVB-HD-modul vilket förbättrar detta extremt flexibla TV-koncept ytterligare.

BeoVision 7-40 var redan tidigare en TV i utvecklingens framkant, men genom att lägga till en Blu-ray-spelare och DVB-HD-modul tar Bang & Olufsen den nu till en helt ny nivå vad gäller integration. Förutom att den stöder videoformat av högsta kvalitet bygger BeoVision 7-40 vidare på idén om totala anpassningsmöjligheter genom att erbjuda ett överflöd av placeringsmöjligheter, olika högtalare och Blu-ray-spelare och DVB-HD-modul som tillval. Tack vare alla olika anslutningsalternativ kan du expandera systemet med en mängd olika integrationsmöjligheter för ditt hemmasystem, vilket gör BeoVision 7-40 till den naturliga mittpunkten i ditt hem.

Inbyggd Blu-ray-spelare
Den vanliga DVD-enheten hos BeoVision 7-40 är nu ersatt av en inbyggd Blu-ray-enhet som tillval. Det faktum att du kan välja en lösning där Blu-ray-spelaren är inbyggd är ganska unik och Bang & Olufsen är en av få leverantörer som kan erbjuda detta. Blu-ray-spelaren har en så kallad BD Live-funktion som ger en rad extra interaktiva möjligheter via Internet, t.ex. bonusmaterial och filmtrailers.

Optimerad bildprestanda
BeoVision 7-40 integrerar Bang & Olufsens sofistikerade videomotor som ger en marknadens bästa videosignalbehandlingar. Dessutom har Bang & Olufsen nu inkluderat dubbel bildhastighet, även kallad 100 Hz-teknik, med rörelsekompensering. Som en följd av det har repetitionsfrekvensen hos BeoVision 7-40 dubblerats jämfört med traditionella LCD-TV-modeller, vilket innebär en avsevärd reducering av LCD-teknikens inbyggda oskärpa.

Välj din egen högtalare
Även om BeoVision 7-40 är en plattskärms-TV är dess ljud allt annat än platt. Oavsett användarens egna preferenser ger BeoVision 7-40 bästa möjliga ljudupplevelse i alla situationer. Med två anpassade högtalare att välja emellan kan BeoVision 7-40 skräddarsys efter individuella ljudsystem i hemmet.
BeoLab 7-2 är en stereohögtalarenhet som designats som ett äkta hifi-högtalarkoncept och är optimerad för TV-ljud. BeoLab 7-4 är den centrala högtalarenheten som optimerats efter dess placering i en fantastisk surroundljudupplevelse.
DVB-HD-modul som tillval
Modulen för digitala sändningar har uppgraderats till DVB-HD för att kunna ta emot högupplösta kanaler. Denna valbara modul är monterad på videomotorn hos BeoVision 7-40, vilket betyder att knivskarpa full-HD-signaler kan visas i all sin prakt på BeoVision 7-40. Denna modul stöder mottagning av markbundna kanaler samt signaler från utvalda kabel-TV-leverantörer.

Placeringsmöjligheter
BeoVision 7-40 är en av få platta TV:ar som är utformade specifikt med golvplacering i åtanke, men med full flexibilitet att vrida och luta skärmen mot din favoritposition med fjärrkontrollen Beo5. Det erbjuds också en rad olika placeringsmöjligheter, som t.ex. nära väggen eller en bordslösning. Den tillgängliga färgpaletten ger ytterligare möjligheter, med sex olika färger att välja emellan: aluminium, svart, mörkgrå, röd, blå och den nya färgen guld.

Det intelligenta hemmets mittpunkt
BeoVision 7-40 utgör en hörnsten i det intelligenta hemmet eftersom den fungerar som ett nav för alla audio- och videoupplevelser samt andra hemautomatiksystem. För många blir hemautomatik mer och mer intressant, och tack vare alltmer sofistikerade gränssnitt kan Bang & Olufsens kunder kontrollera och styra hela husets A/V- och hemautomatikutrustning med den programmerbara fjärrkontrollen Beo5. Styrning av ljusinstallationer samt kontroll över säkerhetssystem, ventilation, ridåer, poolöverdrag, inbrottslarm etc. är bara några av alla möjligheter.

Tekniska specifikationer
DESIGNER David Lewis
MÅTT (B x H x D)/VIKT 107,5 x 68 x 18 cm + stativ/ca 45 kg
FINISH Svart, blå, mörkgrå, röd, silver, guld