• Bang & Olufsen/

BeoTemporary3 featuring Lammhults – Bang & Olufsen och Lammhults i samarbete under Stockholm Furniture Fair 2007

Report this content

Under namnet BeoTemporary3 gör Bang & Olufsen och Lammhults en gemensam utställning i samband med Stockholm Furniture Fair. Förutom utställningen som kommer att vara öppen under mässdagarna kommer lokalen att fyllas med event och händelser under våren. På Norrmalmstorg 16 visar de två företagen sina senaste produkter blandat med klassiker inom bild, ljud och interiör på ett nytt och unikt sätt. Koncept arkitekter har fått uppdraget att gestalta utställningen på temat Kontrast.

”Det är en kul utmaning med två olika företag som alltid stått för bra skandinavisk design och hög kvalitet” säger Paola Padoan, projektledare hos Koncept. Lokalens formspråk och inre miljö ska belysa varumärkena ur ett lite annorlunda perspektiv men framförallt vara en skön mötesplats för besökare. Grundidén kommer ur den underliggande elegans och sensualism som produkterna genomsyras av. ”Vi har jobbat med referenser med allt ifrån maskeradbal till franska modesalonger via punk, art deco och parfym. Taktilitet och sensualism har varit ledord när vi t ex valt klädsel till möbler” säger Nils Nilsson och Johan Larsson, kreativt ansvariga på Koncept.

Det är tredje året i rad som Bang & Olufsen väljer att samarbeta under Stockholm Furniture Fair med ett starkt varumärke inom interiördesign, varje gång på en ny adress. ”Varje år är det lika spännande att se vad som kommer ut av det här samarbetet. Förutom att vi skapar en inspirerande inredningsutställning är det också intressant att se att vi har lyckats skapa en otroligt bra mötesplats med en helt egen atmosfär,” säger Ulrika Kjellström Attar, marknadsansvarig på Bang & Olufsen Sverige. "Det här samarbetet mellan Lammhults och Bang & Olufsen känns nytt och spännande. I en miljö där vi i övrigt valt att visa på kontraster står de båda företagen för harmoni och samklang,” säger Ulrika Johansson Ståhl, marknadschef på Lammhults.

Bang & Olufsen introducerar i o m BeoTemporary3 nyheterna BeoVision 9, BeoLab 9 och BeoVision 8, samtliga i design av David Lewis. Bang & Olufsen har även installerat hemmabiokonceptet BeoLiving i utställningen. Lammhults visar nyheterna Sahara, i design av Gunilla Allard, och Millibar, i design av Anya Sebton. Båda företagen visar även klassiker i nya utföranden och sammanhang.

Utställningen är öppen för allmänheten: fre 9 feb 11-18, lör 10 feb 11-16, sön 11 feb 12-16.

Lokalen upplåts i ett samarbete med Newsec Asset Management.