CD-spelare med inbyggd hårddisk

Report this content

CD-spelare med inbyggd hårddisk Lagra dina CD-skivor i BeoSound 3200 Bang & Olufsen lanserar BeoSound 3200, en CD-spelare med inbyggd hårddisk. Funktionen innebär att man enkelt kan kopiera och spara ner nästan 400 CD-skivor direkt på hårddisken. Detta innebär att du på ett helt nytt sätt kan lagra och snabbt få tillgång till din favoritmusik. BeoSound 3200 är en elegant musikanläggning, med inbyggd radio, cd- spelare och hårddisk. På hårddisken kan man lagra nästan 400 CD-skivor. - Du behöver inte hålla reda på CD-skivor och fodral längre, utan det räcker med att kopiera skivorna och spara ner dem på hårddisken, säger Tommie Lindberg, ansvarig för Bang & Olufsen i Sverige. BeoSound 3200 är ett exempel på hur Bang & Olufsen kombinerar design och teknik för att ta fram nya sätt att lyssna på och lagra musik. Designen på BeoSound 3200 lanserades redan 1991 i och med konceptet Beosystem 2500 och nu har produkten även utrustats med den senaste CD-tekniken. Enkelt & flexibelt Det är enkelt att lagra en CD-skiva i BeoSound 3200. Man sätter bara in skivan i spelaren och trycker på knappen "Kopiera". Då sparas all musik i minnet. Vill man bara spara ner en av låtarna på CD-skivan är det lika enkelt. Det går också att namnge CDn eller låtarna, så som man själv vill. I hårddiskens minne, på 40 gigabyte, kan man spara namnen på de nästan 400 kopierade CD-skivorna . Ett annat exempel på hur flexibelt systemet är, är möjligheten att gruppera CD-skivor och låtar utifrån egna kategorier. Genom att använda fjärrkontrollen Beo4 eller någon av de fyra färgade knapparna på instrumentpanelen på BeoSound 3200, sorterar man enkelt låtarna i den genre man vill - Rock, Pop, Favoriter, Klassiskt, Party etc. BeoSound 3200 lanseras i Sverige våren 2003 och beräknat pris är 23 000 kronor. För mer information om Bang & Olufsen, se http://www.bang-olufsen.com eller kontakta: Tommie Lindberg, country manager, Bang & Olufsen Svenska AB, tel: 031- 710 90 50 E-post: tli@bang-olufsen.dk Anita Holmberg, produktchef, Bang & Olufsen Svenska AB, tel: 031-710 90 50 E-post: ahb@bang-olufsen.dk För mer information och högupplösta bilder se även http://www.newsonline.svmedia.se och http://mediacenter. bang-olufsen.dk. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00080/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/16/20030116BIT00080/bild.html Pictures