Hogia fortsätter att automatisera flöden i sina system!

Report this content

Hogia och Bankgirocentralen BGC AB har i ett gemensamt projekt optimerat hanteringen av betalningsflöden och återrapportering till och från Hogias ekonomisystem.

Syftet med arbetet att automatisera flöden är att kapa tid för våra användare. De skall kunna arbeta smartare och dra nytta av ny teknik och då är det en fördel att tekniken också integreras på ett användarvänligt sätt i ekonomisystemet. De elektroniska säkerhetskraven och minimering av manuella fel är två utgångspunkter som varit styrande i projektet.

Nu ger vi våra kunder utökade möjligheter i autogirofunktionen genom att kunna skicka och makulera medgivanden och makulera befintliga autogirouppdrag. Sedan tidigare har man kunnat skicka underlag för betalningsuppdrag och ta emot filer med utförda betalningar. Filerna kan också med fördel skickas och hämtas med hjälp av Hogia Bankgiro Link som är ett helt integrerat betalningsprogram i ekonomisystemet.

- Autogiro är ett bra och bekvämt betalningssätt för företag och deras kunder. Funktionen är lättillgänglig i ekonomisystemet och arbetsflödet logiskt. Det ger dig som företagare enkla rutiner och säkra betalningar eftersom du alltid får betalt på utsatt datum, berättar Charlotte Svensson bolagschef på Hogia Administration.

Bankgirocentralen kan se att ett stort antal betalningar blir fel varje månad och Sveriges företag lägger ner massor av tid på felsökning och korrigeringar. Genom att Hogia automatiserar och bygger in funktioner som den utökade autogirohanteringen i ekonomisystemet så kommer betalningsflödena att bli mycket säkrare.

- Med BGCs produkter integrerade i affärssystemen kan stora besparingar göras eftersom betalningsprocessen automatiseras och därmed minimerar antalet fel, säger Fredrik Tamker Program Manager på BGC.

Med Hogia Bankgiro Link får ditt företag dessutom fullt stöd för Bankgirots alla elektroniska tjänster såsom leverantörsbetalningar, utlandsbetalningar, inbetalningsservice OCR, bankgiro inbetalningar och autogiro privat/företag. Kommunikationen sker över Internet och skyddas av SSL, den allmänt erkända standarden för säkerhet på Internet. Användaren identifierar sig hos BGC med hjälp av BankID/eID.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Tamker
Program Manager BGC