Barnängen lanserar nya hårvårdsserien Stärkande Keratin

Report this content

Många tampas dagligen med problem som är kopplade till fint och skört hår. Därför presenterar Barnängen den nya hårvårdsserien Stärkande Keratin som är speciellt framtagen för fint och skört hår. Produkterna rengör på djupet samtidigt som de återuppbygger håret inifrån och ger det ny elasticitet.

Nordiskt hår är ofta tunt och fint och har en tendens att bli platt, flygigt och livlöst. Barnängens nya serie Stärkande Keratin består av ett schampo och balsam som skyddar de sköra hårstråna mot slitage, gör håret motståndskraftigt och upp till tre gånger mer lättkammat.

Produkterna är dermatologiskt testade och innehåller en formula med en blandning av keratin och vitamin B5 som kapslar in varje hårstrå. Resultatet efter att ha använt Barnängen Stärkande Keratin är ett glansigt, vackert och starkt hår från rot till topp.

Barnängen Stärkande Keratin finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från september 2014.

*Barnängen Stärkande Keratin Schampo 250 ml, 25 SEK

*Barnängen Stärkande Keratin Balsam 200 ml, 25 SEK

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt i hela världen med välkända varumärken och teknologier inom tre affärsområden: tvätt och rengöringsmedel; kosmetik och hygienartiklar; lim, tätning och ytbehandling. Henkel har omkring 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX.  Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.