Barnängen lanserar nya hårvårdsserien Vårdande Nektar

Report this content

Extremt slitet hår kräver intensivt stärkande men samtidigt milt mjukgörande och skonsam hårvård. Därför presenterar Barnängen den nya hårvårdsserien Vårdande Nektar som är speciellt framtagen för torrt och skadat hår. Produkterna vårdar och rengör håret på djupet samtidigt som de återställer den silkeslena känslan av friskt hår.

Nektar från blommor är idag vanligt förekommande i sminkprodukter och nu även i hårvårdsprodukter. Barnängens nya hårvårdsserie Vårdande Nektar består av en formula som tillför stärkande och näringsrikt protein till varje skadat hårstrå - tillsammans med doften av ljuvlig nektar från särskilt utvalda blommor.

Produkterna skyddar varje hårstrå genom en näringsrik och silikonfri formula som gör håret lent och glänsande. Även långt, torrt och trist hår vårdas från rot till topp och återfår sin mjuka, silkeslena känsla. Doften är en fräsch sammansättning av mandarin, ylang-ylang och vanilj. Det gör Barnängen Vårdande nektar till en underbar upplevelse för alla sinnen.

Barnängen Vårdande Nektar finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från v.38 2015.

Barnängen Vårdande Nektar Schampo  250 ml, 25 SEK

Barnängen Vårdande Nektar Balsam      200 ml, 25 SEK

För mer information, kontakta:

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16,4 miljarder euro och en justerad rörelsevinst på 2,6 miljarder euro. Henkels preferensaktier ingår i det tyska aktieindexet DAX

Taggar: