Mjuk & lätt Olja – mjukgörande duschgel i lekfulla sommardofter

Report this content

Lagom till sommaren lanserar Barnängen mjuk & lätt Olja, en uppfriskande och vårdande duschgel i tre somriga dofter; rosa jasmin, blå lotus och apelsin med ingefära. Barnängen mjuk & lätt Olja släpps som limiterad upplaga och finns enbart tillgänglig från maj och under sommaren 2015.

Sommaren är på ingång – snart kan vi äntligen njuta av soliga dagar på stranden, morgonyoga på bryggan och ljumna kvällspromenader. Men solens strålar, salta stänk och sommarvindar kan göra huden torr och stram. Nu lanserar Barnängen en helt ny serie vårdande duschkrämer – perfekta för torr sommarhud. Den vårdande och lätta formulan är berikad med mikro-oljor som lätt absorberas av huden och samtidigt ger skydd mot uttorkning. Barnängens nya duschserie, som kommer i tre dofter; rosa jasmin, blå lotus och apelsin med ingefära, ger ett mjukgörande rikt lödder som vårdar och gör huden ren och silkeslen – utan att den känns fet.

Avsluta aktiva sommardagar med den lätta och behagliga doften hos jasminblomman, den ljuva doften av blå lotus eller den fruktiga och friska doften av apelsin ihop med ingefära. Med nya Barnängen mjuk & lätt Olja får du en uppfriskande duschupplevelse och en mjuk och silkeslen sommarhud.

Barnängen mjuk & lätt Olja finns tillgänglig under en limiterad period i dagligvaruhandeln från maj till slutet på augusti 2015 till ett rekommenderat pris på 25 SEK.

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16,4 miljarder euro och en justerad rörelsevinst på 2,6 miljarder euro. Henkels preferensaktier ingår i det tyska aktieindexet DAX