Naturligt vårdande duschgel med yoghurt och mandelolja

Report this content

Barnängens nya duschserie Extra Fyllig Yoghurt Mandel innehåller vårdande yoghurt, som ger näring och återfuktar huden med hjälp av naturliga ingredienser, och har en härlig doft av mandel. Den krämiga och lätta formulan gör huden mjuk och silkeslen samtidigt som den skyddar huden från att torka ut och återställer dess naturliga fuktbalans. Dessutom lanseras Barnängen Fresh & Dry – en ny anti-perspirant med fräsch doft av grönt te, speciellt framtagen för att neutralisera lukter i upp till 48 timmar.

Konsumenter efterfrågar, i allt större utsträckning, hudvård med naturliga ingredienser. Detta har Barnängen tagit fasta på och lanserar nya duschkrämen Extra Fyllig Yoghurt Mandel - med extra mycket yoghurtprotein som skyddar och återfuktar huden.

Många känner redan till de hälsosamma egenskaper som finns i naturlig yoghurt men vad de flesta inte vet är att yoghurtproteiner inte bara fungerar invändigt utan även ger näring utvärtes på huden. Den probeotiska yoghurtkulturen i Barnängen Extra Fyllig Yoghurt Mandel skyddar hudens egna bakterier och hindrar den från att torka ut.

Den innovativa formulan med probiotisk yoghurtkultur innehåller, förutom proteiner, även vitamin B3 som återställer hudens naturliga fuktbalans och gör den motståndskraftigare. Barnängens nya kroppsvårdsserie innehåller dubbelt så mycket yoghurtprotein som Barnängens tidigare yoghurtserie – för en ännu mer vårdande och återfuktande duschupplevelse.

Barnängen Extra Fyllig Yoghurt Duschkräm innehåller 250 ml och har ett rekommenderat cirkapris på 25 SEK. Finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från maj.

Barnängen Extra Fyllig Yoghurt Mandel Flytande tvål innehåller 250 ml och har ett rekommenderat cirkapris på 24 SEK. Finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från maj.

Barnängen FRESH & Dry
Barnängen lanserar även den nya antiperspiranten FRESH & Dry med en uppfriskande doft av grönt te som är speciellt framtagen för att neutralisera lukt i upp till 48 timmar. Den innovativa formulan med non-stop-fresh-teknologi känner av kroppsvärme och aktiverar molekyler med antibakteriella egenskaper som bekämpar lukter redan innan de utvecklats och hämmar på så vis tillväxten av bakterier.

Barnängen FRESH & dry Anti-perspirant har ett rekommenderat cirkapris på 25 SEK och finns tillgänglig i dagligvaruhandeln från maj.

För mer information och produkttester, kontakta:

För högupplösta bilder, kontakta:
Fannie Friberg, Spotlight PR
E-post: fannie.friberg@spotlightpr.se

Henkel är verksamt över hela världen med ledande varumärken och teknologier inom tre affärsområden: hår- och kroppsvård (Beauty Care), tvätt och hushållsrengöring (Laundry & Home Care) samt lim, tätning och ytbehandling (Adhesive Technology). Företaget grundades 1876 och har idag marknadsledande position inom konsumentområdet såväl som industrin med välkända varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel har ca 50 000 anställda och rapporterade 2014 en omsättning på 16,4 miljarder euro och en justerad rörelsevinst på 2,6 miljarder euro. Henkels preferensaktier ingår i det tyska aktieindexet DAX

Taggar: