Nya Frozen Fruities - svalkande duschgel berikad med mentol

Report this content

Lagom till sommaren lanserar Barnängen Frozen Fruities, svalkande duschgel i två fruktiga dofter, hallon och äpple. Produkterna är först på marknaden med en berikande mentol-formula som med sin kylande effekt ger en fräsch duschupplevelse efter en heldag på stranden. Kroppsvårdsserien har en limiterad upplaga och finns bara tillgänglig under sommaren 2014.

Kroppsvårdsprodukters textur och känslan de ger vid användning blir allt viktigare för konsumenter*. Därför har Barnängen tagit fram den nya serien Frozen Fruities. De milda sorbeterna rengör på djupet samtidigt som den innovativa mentolformulan ger en uppfriskande effekt som svalkar och kyler ner en varm och solbränd sommarhud.

Kroppsvårdsserien, som kommer i två fruktiga versioner, äppelsorbet och hallonsorbet, är särskilt mild mot huden. Den innovativa formulan förser även huden med ett tunt lager fuktgivare som skyddar mot uttorkning.

Baksidan av en solkysst sommarhy är att den oftast är torr och överhettad. Därför är det viktigt att använda vårdande produkter som förser huden med fukt och skyddar mot uttorkning. Det bevarar dessutom solbrännan längre, säger Eva Peuravaara, auktoriserad hudterapeut.

Barnängen Frozen Fruities sorbeter finns tillgänglig under en limiterad period i dagligvaruhandeln från maj till slutet på augusti 2014.

-Barnängen Frozen Fruities Äppelsorbet 250 ml, 25 SEK

-Barnängen Frozen Fruities Hallonsorbet 250 ml, 25 SEK

* Future Trends and Growth Opportunities in Vitamins and Minerals annual report (2012)

För mer information, kontakta:

Henkel är ett globalt företag med marknadsledande varumärken som Schwarzkopf, Barnängen, Loctite och Pattex. Henkel är verksamt i hela världen med välkända varumärken och teknologier inom tre affärsområden: tvätt och rengöringsmedel; kosmetik och hygienartiklar; lim, tätning och ytbehandling. Henkel har omkring 47 000 anställda och rapporterade 2013 en omsättning på 16 400 miljoner euro och en vinst på 2 500 miljoner euro. Henkel är listat på den tyska börsen DAX.  Henkel Norden har ca 430 medarbetare och omsatte 213 miljoner euro under 2013.